فروشگاه اینترنتی فایل zed

یک سایت آنلاین در آوا بلاگ با عنوان فروشگاه اینترنتی فایل zed

فروشگاه اینترنتی فایل zed

یک سایت آنلاین در آوا بلاگ با عنوان فروشگاه اینترنتی فایل zed

دانلود تحقیق آگوستین

تحقیق-آگوستین
تحقیق آگوستین
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 24
حجم فایل: 25 کیلوبایت
قیمت: 11000 تومان

دانلود تحقیق در مورد آگوستین،
در قالب word و در 24 صفحه، قابل ویرایش.




بخشی از متن تحقیق:
اگوستین درشهر تاگاست (Tagaste) در الجزایر در سال 354 میلادی به دنیا آمد. مادر او مونیکا مسیحی و پدر او پاتریکیوس مشرک بود. آموزش وی نخست در تاگاست (Tagaste) و آنگاه در مادورا (Madaura) و سپس در کارتاژ، در فنون ادبی بود. در بحبوحة جوانی به کارتاژ رفت و در آن جا به گفتة وی، تحت تأثیر غرور و شهوت جوانی از دین مسیحیت که مادر وی به او القاء کرده بود، بیگانه شد. در هیجده سالگی بر اثر مطالعة رسالة معروف کیکرو به نام موعظه (Hortentius)، در طلب حقیقت و جستجوی فرزانگی برآمد، ولی آن را در مسیحیت نیافت و تورا ، حس حقیقت طلبی وی را ارضا نمی کرد و تعالیم یهودی- مسیحی که بر طبق آن خداوند عالم را از عدم خلق کرده است، در نظر او مقبول نیفتاد. زیرا خدا را فاعل اعمال شر می دانست و مسألة شر از جمله مسائلی بود که فکر وی را به خود مشغول ساخته بود. چگونه خداوند که خیر مطلق است، می تواند فاعل شر در عالم باشد. همین مسألة وجود شر در عالم باعث شد که دین مانویت را که طبق آن دو مبدأ خیر و شر درعالم وجود دارد، بپذیرد. ثنویت مانی چنین تعلیم می داد که مبدأ خیر و نور در عالم از مبدأ شر، یعنی ماده و ظلمت است.

در سال 383 میلادی، آگوستین که معلم ادبیات در شهر کارتاژ بود، آفریقا را ترک گفت و به شهر رم رفت و سپس سمت استادی کرسی خطابه در میلان را پذیرفت. در این زمان ایمان او به مانویت متزلزل گشت، ولی تمایل وی به شکاکیت آکادمی میانه بیشتر از مسیحیت بود. اما مطالعة برخی از «رسائل افلاطونی» با ترجمة لاتینی ویکتور رینوس (Victor rinus) او را بیشتر به تعالیم مسیحیت راغب کرد. تعالیم نو افلاطونی او را از دو حقیقت آگاه ساخت، نخست آن که وجود عالم روحانی امکان دارد و در واقع امری متقین است. دوم آن که وجود شر در عالم با نظریة خلق عالم، قابل توفیق است: زیرا بنا به تعالیم افلوطین، شر امری وجودی و متحصل نیست، بلکه امری عدمی است. قول به عدمی بودن شر به این معنی نیست که شر وجود ندارد، بلکه به این معنی است که شر عدم یکی از کمالات وجودی است. مثلاً کوری شری است طبیعی ولی امری متحصل نیست بلکه عبارت از عدم کمال بینائی است. به همین نحو، شر اخلاقی عبارت است عدم و نقصان و خطای اراده است. در عین حال امور عدمی چون جهل و تاریکی (که عدم نور است)، اموری متحصل نیست که مخلوق خداوند باشد.

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود تحقیق ویتگنشتاین

تحقیق-ویتگنشتاین
تحقیق ویتگنشتاین
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 174
حجم فایل: 166 کیلوبایت
قیمت: 18000 تومان

دانلود تحقیق در مورد ویتگنشتاین،
در قالب word و در 174 صفحه، قابل ویرایش.




بخشی از متن تحقیق:
لودویک ویتگنشتاین یکی از مهمترین فیلسوفان تحلیلی قرن بیستم است که بواسطه دو اثر مهم فلسفی‌اش- رساله منطقی- فلسفی و پژوهشهای فلسفی- مسیر و جهت فلسفه تحلیلی را تحت تأثیر قرار داد.  او را باید نقطه عطفی در تاریخ تفکر فلسفی و همچنین هم تراز فلاسفه‌ای چون دکارت، کانت، هایدگر و . . . به حساب آورد که انقلاب و چرخش زبانی را ایجاد کرده است. در طول تاریخ تفکر فلسفی می‌توان کسانی را مشاهده کرد که آغازگر یک انقلاب و تحول فکری بوده اند. شاید بتوان گفت سوفسطائیان اولین انقلابیون تاریخ فلسفی هستند. که موضوع پژوهش فلسفی را از عالم و طبیعت به پژوهش درباره خودشان تغییر دارند و یا می‌توان به کانت اشاره کرد که با آراء و عقاید خود توجه متفکران را از متعلق شناسایی به سوی فاعل شناسایی و تواناییها و محدودیتهای ذهن آن معطوف ساخت تغییر و تحول مهم و قابل ملاحظة دیگر توسط هایدگر ایجاد می‌شود، فلسفه که از زمان دکارت همواره دل مشغول این سؤال بوده است که دانش چیست و به چه چیزی ممکن است شناخت پیدا کنیم؟ با ظهور هایدگر دیگر این سؤالات محور دل مشغولی‌های فلسفه قرار نمی‌گیرد و در عوض به مسأله مهم و اساسی «هتسی یا بودن» پرداخته می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت که در هر دوره، مسئله‌ای در محور و مرکز توجه قرار گرفته است گاه طبیعت و عالم هستی، گاه انسان و ذهن او و تواناییها و محدودیتهای آن و گاه خود  هستی و وجود مطرح بوده‌اند. اما آنچه که در فلسفه ویتگنشتاین به عنوان مسئله محوری فلسفه وی مطرح است مسئله زبان است و او را باید از این جهت نقطه عطفی در تاریخ فلسفه دانست که آراء و عقایدش نقطه عزیمت تأمل فلسفی از بررسی و تحلیل «ماهیت شناخت و مفاهیم ذهن آدمی» به سوی تحلیل «زبان» است. این تحلیل زبانی را می‌توان در آرای فلاسفة تحلیل زبانی معاصر مشاهده کرد فلاسفه‌ای چون راسل- کارناپ، آیر، رایل و . . . . سعی کردند تا مباحث فلسفی را در مقوله مباحث زبان شناختی جای دهند اما ذکر یک نکته بسیار حائز اهمیت است: مراد ویتگنشتاین از تحلیل زبانی چیست آیا او به دنبال همان تحلیل مورد نظر تجربه گرایان کلاسیک است که تصورات و ایده‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کردند تا به انطباعات حسی آنها برسند و یا اینکه تحلیل مورد نظر او همان تحلیل کانتی است که تحلیل مفاهیم و کلیات ذهنی بود. در حقیقت تحلیل زبانی مورد نظر او نه همچون تجربه گرایان کلاسیک تحلیل تصورات و ایده‌ها است و نه تحلیل مفاهیم و کلیات ذهنی. بلکه مراد وی از تحلیل، تحلیل گزاره‌ها است . زیرا به نظر ویتگشتاین گزاره‌های زبان ما یک ساخت و صورت منطقی دارند که در اغلب جملات این صورت در وارء صورت دستوری ظاهری پنهان گشته است و همین عدم وضوح و ابهام صورت منطقی سبب فهم غلط و کاربرد نادرست زبان شده است و مسائل و نظریات فلسفی کثیری را به بار آورده است به همین خاطر ما باید به تحلیل زبان به منظور کشف این صورت منطقی بپردازیم تا از ایجاد مسائل فلسفی اجتناب کنیم.

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود تحقیق مکتب تربیتی امام خمینی (ره)

تحقیق-مکتب-تربیتی-امام-خمینی-(ره)
تحقیق مکتب تربیتی امام خمینی (ره)
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 50
حجم فایل: 33 کیلوبایت
قیمت: 11000 تومان

دانلود تحقیق در مورد مکتب تربیتی امام خمینی (ره)،
در قالب word و در 50 صفحه، قابل ویرایش.




مقدمه تحقیق:
هر یک از مکاتب تربیتی، بر نگرشی خاص از هستی و انسان مبتنی هستند و وجوه امتیاز هر یک از این مکاتب را باید در تفاوت نگرش آن ها به هستی و انسان جستجو کرد. با رجوع به اندیشه هایی که با عنوان مکتب تربیتی در روزگاری شهرت داشته اند، اهمیت و جایگاه دیدگاه های هستی شناختی و انسان شناختی نمایان می شود. در سایه آگاهی از دیدگاه مبنایی این مکاتب، درمی یابیم که داوری ادیان الهی به ویژه اسلام درباره انسان منشأ وجود تفاوت هایی در مکتب های تربیتی دینی نسبت به دیگر مکاتب بشری است. دانشمندان مسلمان، اعم از فیلسوفان و عارفان و متکلمان و اخلاقیون، در مواضع گوناگونی آرای خویش درباره هستی و انسان را ابزار داشته اند و همواره به سبب ایمان به اسلام کوشیده اند که در نظریات خود از تعارض با آموزه های قرآنی و روایی بپرهیزند.

این اندیشمندان،‌ در عین پویش و کوشش عقلانی برای دستیابی به آرایی استوار، از منبع وحی و متون دینی نیز الهام گرفته اند و بی شک، تعالیم دینی در بنیان و پیکره نظام اندیشه ایشان جایگاهی اساسی داشته است.

در میان دیدگاه های عالمان مسلمان می توان آرایی کم و بیش مشابه و حتی یکسان را درباره جهان و انسان سراغ گرفت. مبدأ این شباهت و هماهنگی، تفکر دینی و تأثیر پذیری قرآنی ایشان است. البته گاه آرایی متفاوت و تصاویری به کلی ناهمسان از هستی و انسان نیز در میان این آراء دیده می شود. نکته شایان توجه این است که اگر به تصویری کلی و جامع از نظام های فکری رایج میان عالمان مسلمان نظر کنیم، درخواهیم یافت که بسیاری از امور مشابه در حقیقت تفاوتی بنیادین با یکدیگر دارند. این تفاوت تا بدان جاست که حتی توحید- یعنی سنگ بنای دین و دین باوری- نیز در نزد ایشان تفسیری واحد ندارد، اگر چه همه موحدند. توحید یک عارف با توحید یک متکلم تفاوت بسیار دارد و حتی توحید فیلسوفان نیز با هم یکی نیست. فلاسفه مشایی و حکیمان متأله، به خدا و انسان و جهان یکسان نمی نگرند. این نکته درخور توجه، ما را به یک روش در شناخت آرا و تفکرات رهنمون می سازد و آن نگاهی جامع به نظریات اندیشمندان مختلف است.

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود تحقیق کتاب سوزی ایران و مصر

تحقیق-کتاب-سوزی-ایران-و-مصر
تحقیق کتاب سوزی ایران و مصر
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 14
حجم فایل: 12 کیلوبایت
قیمت: 10000 تومان

دانلود تحقیق در مورد کتاب سوزی ایران و مصر،
در قالب word و در 14 صفحه، قابل ویرایش.




بخشی از متن تحقیق:
از جمله مسایل لازم است روابط اسلام و ایران مطرح شود، مسأله کتاب سوزی در ایران به وسیله مسلمین فاتح ایران است. در حدود نیم قرن است که بطور جدی روی این مسئله تبلیغ می شود.

اگر این حادثه، واقعیت تاریخی داشته باشد و مسلمین کتابخانه یا کتابخانه های ایران یا مصر را به آتش کشیده باشند. جای این است که گفته شود اسلام ماهیتی ویرانگر داشته، نه سازنده،‌ حداقل باید گفته شود که اسلام هرچند سازنده تمدن فرهنگی بوده است، اما ویرانگر تمدن ها و فرهنگ هایی نیز بوده است. پس در برابر خدماتی که به ایران کرده زیان هایی نیز وارد کرده است و اگر در نظری «موهبت» بوده از نظر دیگر «فاجعه» بوده است.

چند سال پیش یک شماره نو مجله «تندرست» که صرفاً یک مجله پزشکی است، به دستم رسید. در آن جا خلاصه سخن رانی یکی از پزشکان بنام ایران در یکی از دانشگاه های غرب درج شده بود. در آن سخن رانی پس از آنکه به مضمون اشعار معروف سعدی «بنی آدم اعضای یکدیگرند» به سخنان خود چنین ادامه داده بود:

یونان قدیم مهد تمدن بوده است. فلاسفه و دانشمندان بزرگ مانند سقراط و ... داشته، ولی آن چه بتوان به دانشگاه امروزی تشبیه کرد، در واقع همان است که خسرو پادشاه ساسانی تأسیس کرد و در شوش پایتخت ایران آن روز دارالعلم بزرگی به نام گندی شاپور. این دانشگاه سال ها دوام داشت تا این که در زمان حمله اعراب به ایران مانند سایر مؤسسات ما از میان رفت و با آن که دین مقدس اسلام صراحتاً تأکید کرده است که علم را،‌ حتی اگر در چین باشد، باید به دست آورد، فاتحین عرب برخلاف دستور صریح پیامبر اسلام حتی کتابخانه ملی ایران را آتش زدند و تمام تأسیسات علمی ما را بر باد دادند و از آن تاریخ تا مدت دو قرن ایران تحت نفوذ اعراب باقی ماند. (جمله تندرست، سال 24 ، شماره 2)

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود تحقیق روابط خارجی ایران در زمان نادر شاه

تحقیق-روابط-خارجی-ایران-در-زمان-نادر-شاه
تحقیق روابط خارجی ایران در زمان نادر شاه
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 48
حجم فایل: 33 کیلوبایت
قیمت: 11000 تومان

دانلود تحقیق با موضوع روابط خارجی ایران در زمان نادر شاه،
در قالب word و در 48 صفحه، قابل ویرایش.




مقدمه تحقیق:
بعد از نادر شاه، روابط خارجی ایران از توسعه‌ای که در زمان  او پیدا کرده بود، کاسته شد و محدود به مسائل مربوط به سرحدات عثمانی و نمایندگی های تجارتی دول اروپایی در خلیج فارس گردید.

در مدت 22 سال حکمرانی کریم خان زند (1757-1779)، مردم از یک دورة ‌صلح و آرامش برخوردار شدند و توانستند خرابی هایی که در اثر جنگ های داخلی به وجود آمده بود تا حدودی ترمیم کنند و در این دوران دوباره پای اروپائی ها به ایران باز شد. زیرا قبل از آن بر اثر حمله افغانه ا و اغتشاشات داخلی نمایندگی‌ های تجاری اروپایی در ایران تعطیل شده بود. 

به طور کلی در مناسبات سیاسی خارجی کریم خان زند به دو دسته از کشورها بر می‌خوریم:
1- کشورهای همسایه مانند عثمانی و روسیه و تا حدودی هندوستان.
2- کشورهای اروپایی.

دستة اول کشورهایی هستند که ارتباط آن ها با دولت مرکزی ایران به دلیل سوابقشان از زمان صفویه بیشتر جنبة سیاسی داشت تا تجاری و بازرگانی و در دسته دوم کشورهای هلند، انگلیس و فرانسه قرار دارند که انگیزة اصلی ارتباط آن ها با ایران کسب سود و منفعت از طریق ایجاد دفاتر بازرگانی در بنادر خلیج فارس بود، چه آن ها ایران را کشوری سودآور می‌دانستند.

این کشورها با توجه به این که می‌خواستند در روابط خود با ایران با امپراطوری وسیع و گسترده عثمانی رقابت نمایند و به نوعی موازنة قوا دست یابند تا برای گسترش روابط خود با ایران عملاً باعث تضعیف و یا محدودیت قدرت رو به گسترش عثمانی را موجب شوند.

سیاست خارجی کریم خان زند در ارتباط با دسته اول گاهی به مصالحه و گاهی به جنگ و درگیری- به جز هندوستان- انجامید. در رابطه با کشورهای اروپایی وکیل ابتدا سعی کرد با توجه به ضعف مفرط نیروی دریایی خود کمک و پشتیبانی آن ها را در سرکوبی میر مهنا که سواحل و بنادر جنوبی ایران و راه های آبی خلیج فارس را ناامن کرده بود، به دست بیاورد تا جایی که حتی در رابطه با مزاحمت های اعراب بین کعب به رهبری شیخ سلیمان تعهد کرد، خسارت وارده به کشتی های انگلیسی کمپانی هند شرقی را جبران کند، ولی وقتی دورویی و ضعف پشتیبانی آن ها را از طرح های خود مشاهده کرد، دست به اقدامات دیگری زد که به آن پرداخته می‌شود.

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.