فروشگاه اینترنتی فایل zed

یک سایت آنلاین در آوا بلاگ با عنوان فروشگاه اینترنتی فایل zed

فروشگاه اینترنتی فایل zed

یک سایت آنلاین در آوا بلاگ با عنوان فروشگاه اینترنتی فایل zed

دانلود تحقیق صور خیال در کلام بیدل

تحقیق-صور-خیال-در-کلام-بیدل
تحقیق صور خیال در کلام بیدل
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 24
حجم فایل: 28 کیلوبایت
قیمت: 10000 تومان

دانلود تحقیق با موضوع صور خیال در کلام بیدل،
در قالب word و در 24 صفحه، قابل ویرایش.




بخشی از متن تحقیق:
صور در لغت بمعنی صورت هاست و خیال را معانی مختلف باشد از قبیل: ذهن، مخیله، در روانشناسی قدیم ( علم النفس)، یکی از خواص باطن، قوه ایکه در غیاب اشیا تصویر آنها را در ذهن حفظ میکند، سلسله ای از تصورات که بدون ارتباط منطقی در ذهن ظاهر میشود، تصورات بی پایه که ارزش علمی ندارد، نگرانی و ترس، دغدغهء خاطر، گفتگو، گمان، حدس، صورت یا شکل کسی یا چیزی در ذهن، هنگامی که خود آن در جلو چشم نیست.اندیشهء انجام کاری، قصد و فکر ...

دکتر سید حسین فاطمی در کتاب "تصویرگری در غزلیات شمس" از زبان یکی از منتقدین معاصر عرب بنام

" عبدالحمید حسین ، الا صول الفنیه للادب ، مکتبته الانجلو مصر، طبع دوم، 1964 م ، ص 104 و 105 در باب خیال که تقسیم بندی قابل توجهی شده است، آورده:

1. خیال از جهت رهبری تخیل دو گونه است:
الف ـ خیال علمی ، ب ـ خیال ادبی و شعری.

2. خیال از جهت ذات و موضوع آن:
الف ـ خیال تصویری که موجودات و حقایق خارجی را تصویر میکند. ب ـ خیال وجدانی که اثرحقایق را تصویر میکند.

3. خیال از جهت نتیجه و باروری آن:
الف ـ خیال بارور که کمک به ایجاد قصه و مانند آن می کند.
ب ـ خیال توضیحی و واضح کننده که بکار حسن تصویر و حسن تعبیر و بیدار ساختن وجدان می آید.

4. خیال از جهت خواص انسان:
الف ـ بصری و بینایی ب ـ شنوایی
ج ـ اندامی و عضلاتی
د ـ خیال لمسی

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود تحقیق علوم و تکنولوژی پیش آغشته ها

تحقیق-علوم-و-تکنولوژی-پیش-آغشته-ها
تحقیق علوم و تکنولوژی پیش آغشته ها
فرمت فایل دانلودی: .pdf
فرمت فایل اصلی: pdf
تعداد صفحات: 56
حجم فایل: 3512 کیلوبایت
قیمت: 7900 تومان

دانلود تحقیق با موضوع علوم و تکنولوژی پیش آغشته ها،
در قالب pdf و در 56 صفحه.


بخشی از متن تحقیق:
صنعت تولید کامپوزیت در مقیاس جهانی، گسترش زیادی یافته است و بخش وسیعی از تولیدات کامپوزیت، با به کار بردن پیش آغشته ها انجام می گیرد. معلوم شده است که پیش آغشته ها تأثیر بسزایی در رشد و پیشرفت کامپوزیت ها داشته اند، به همین دلیل اخیراً مطالعات زیادی در این زمینه انجام گرفته است و امروزه به فرایند پیش آغشته سازی، نه فقط به عنوان یک علم بلکه به عنوان یک هنر می نگرند و بسته به نوع سیستم رزین و تقویت کننده می توان پیش آغشته هایی، با خصوصیات متنوع بدست آورد. نحوه فراورش و شرایط آن نیز روی خصوصیات پیش آغشته تأثیر می گذارد. در ضمن، با آگاهی از عوامل مؤثر در فرآیند، می توان آنها را به نحو مطلوب تعیین کرد و پیش آغشته هایی با کیفیت بالا تولید نمود. از جمله موارد مصرف پیش آغشته ها، می توان به ساخت محفظه موتور موشک ها، فداشونده ها، چندلایه ای ها عایق الکتریکی و مواد پایه برای تولید صفحات مدار چاپی اشاره کرد. 


مقدمه تحقیق:
مواد پیش آغشته شده یا پیش آغشته ها ترکیبهایی از رزین و تقویت کننده اند که مستعد قالبگیری می باشند و به عنوان مواد مهندسی در ساخت کامپوزیتهای پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرند. این مواد که اولین بار در سال 1937 در آزمایشگاه تهیه و در سال 1948 وارد بازار شدند موجبات رشد سریع تکنولوژی پلاستیکهای تقویت شده ساختاری و فداشونده ها را فراهم آورده اند. امروز پلیمرهای گرمانرم به همان خوبی پلیمرهای گرم سخت در سخت پیش آغشته ها مورد استفاده قرار می گیرند. مهمترین ویژگی یک پیش آغشته گرماسخت، شبکه ای شدن جزئی رزین آن می باشد که میزان آن از اهمیت ویژه ای در کیفیت محصول برخوردار است. امکان کنترل خوب نسبت رزین به تقویت کننده، روندگی و ژله شدن از مزایای پیش آغشته هاست. در این مقاله مواد اولیه مورد استفاده، مزایا، کاربرد، تکنولوژی تولید و روشهای مختلف آغشته سازی و نحوه بهبود آنها مورد بحث قرار می گیرد. شرایط انبارداری، آزمون های مهم کنترل کیفیت، عیب های به وجود آمده در حین تولید و خصوصیات مکانیکی پیش آغشته های مختلف نیز بررسی می شود. استفاده از آدمهای مصنوعی و کامپیوتر در خط تولید و بهبود تقویت کننده ها و رزین های موجود یا استفاده از تقویت کننده ها و رزین های جدید از جمله موارد دورنمای تکنولوژی تولید پیش آغشته هاست. 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود تحقیق جایگاه آسمان در شعر و ادب فارسی

تحقیق-جایگاه-آسمان-در-شعر-و-ادب-فارسی
تحقیق جایگاه آسمان در شعر و ادب فارسی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 16
حجم فایل: 19 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

دانلود تحقیق در مورد جایگاه آسمان در شعر و ادب فارسی،
در قالب word و در 16 صفحه، قابل ویرایش.




بخشی از متن تحقیق:
جایی که هر کلمه راحت است.
و جای خود را پیدا می کند تا کلمات دیگر را کمک کند.
کلمه ای نه مردد و ترسو و نه خود فروش
معامله ای ساده بین قدیم و جدید
کلمه ی عامیانه ی دقیق بدون آنکه رنگی از ابتذال داشته باشد.
کلمه ی رسمی دقیق بدون آنکه رنگی از علم فروشی داشته باشد.
زوج کامل رقصان که با هم می رقصند.

«تی.اس.الیوت/چهار کوارتت/بخش چهارم»(۱)

شاعر موّرخ نیست و کسی هم از شاعر انتظار ندارد که حوادث اجتماعی زمانش را در شعرش واگویه کند، اما انتظار دارد که هر کلمه ای در شعرش یک حادثه بشود و شعرش صدای شکستن حادثه های تاریخی، اجتماعی، مذهبی، اسطوره ای و ... و ... باشد(۲) و همچون مادری که دست فرزند نو پایش را می گیرد و به او «رفتن» می آموزد، خواننده را به مرکز حادثه ها ببرد، و به او «اندیشیدن» بیاموزد.

«شعر اتفاقی است که در زبان می افتد» (۳) و زبان مجموعه ای از کلمه هاست. این مجموعه می تواند زبان را به ساحت شعر نزدیک کند، یا از آن فراری دهد. پر واضح است که هر کلمه ای شخصیت مستقل خود را دارد. «کتاب» یا «میز» ؛ «آسمان» یا «زمین» همیشه کتاب و میز و آسمان و زمین هستند. اما شاعر که راز کلمات را می شناسد و همواره میان «عینیت» و «ذهنیت» خود در گردش است، می تواند همین کلمات را همراه با کلمات دیگر به رشته بکشد و  آنقدر خیالش را نازکانه از لابلای این رشته عبور دهد که همین واژگان ساده و معمولی نقش عوض کنند و با جان تازه تری در شعر بنشینند. آنگاه است که نوآوری را دست مایه ی شعر خود کرده است.

نخستین شاعری که قد یارش را به سرو مانند کرد، کار تازه ای انجام داد، اما آنها که بعد از او این کار را کردند، مرتکب گناه تقلید شدند.

تقلید ممکن است در شعر خوش بنشیند، اما بی شک چون چون فاقد نو آوری است و تکراری است از «گفته شده ها» ، تأثیری را که باید در ذهن خواننده بگذارد، نمی گذارد.

تازه گویی و نو پردازی هم کاری به شعر کهنه و شعر نو ندارد. شعر نیمایی و شعر سپید و شعر آزاد و قصیده و غزل هم نمی شناسد. نو آوری می تواند در همه گونه شعر اتفاق بیافتد. اگر بیافتد شعر، شعر نوست، بی آنکه قالبی شکسته شده باشد و مصراعی کوتاه و بلند شده باشد و اگر نیافتد شعر اگر از نو هم نوتر باشد، باز هم کهنه است، چون بی گمان تکرار مکررات است و تازه جویی را با آن نسبتی نیست.

علت اینکه هنوز بعد از قرن ها شعر حافظ و مولانا قابل درنگ و زبان حال ما هستند، همانا درون مایه ی تازه ی شعر است که سرشار از نمادها و اشاره هایی است که بسیاری از شاعران امروز آنها را حتا بو هم نکشیده اند.

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود تحقیق آرایه

تحقیق-آرایه
تحقیق آرایه
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 11
حجم فایل: 18 کیلوبایت
قیمت: 7500 تومان

دانلود تحقیق در مورد پیرامون آرایه،
در قالب word و در 11 صفحه، قابل ویرایش.




بخشی از متن تحقیق:
آرایه‌های ادبی:
در ادبیات فارسی، آرایه‌های ادبی یا صناعات ادبی به تناسب‌هایی آوایی یا معنایی گفته می‌شود، که رعایت آن ها، بر جلوه‌ها و جنبه‌های زیبایی و هنری سخن می‌افزاید.

آرایه‌های لفظی:
به آن دسته از آرایه‌های ادبی که از تناسب های آوایی و لفظی میان واژه ها پدید می‌آید می‌گویند

واج آرایی (نغمه حروف):
به تکرار یک واج صامت یا مصوت در یک بیت یا عبارت گفته می‌شود به گونه‌ای طنین آن در گوش بر جای بماند و باعث پیدایش موسیقی آوایی در آن بخش از سخن شود

رشته تسبیح اگر بگسست معذورم بدار              دستم اندر ساعد ساقی سیمین ساق بود

(واج آرایی با تکرار صامت /س/)

مثال 2:
خیزید و خز آرید که هنگام خزان است              باد خنک از جانب خوارزم وزان است
(واج آرایی با تکرار صامتهای /خ/ و /ز/)

این دو حرف به زیبایی بیانگر خزان می باشند.

قابل ذکر است که واج تکرار شونده می تواند صامت یا مصوت باشد. برای مثال:

مثال 1:
خوابِ نوشینِ بامدادِ رحیل                 بازدارد پیاده را ز سبیل

که همان طور که مشاهده می کنید تکرار مصوت کوتاه «اِ» در این مصراع تکامل بخش موسیقی درونی است...

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود تحقیق ادبیات معاصر

تحقیق-ادبیات-معاصر
تحقیق ادبیات معاصر
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 11
حجم فایل: 34 کیلوبایت
قیمت: 7500 تومان

دانلود تحقیق در مورد پیرامون ادبیات معاصر،
در قالب word و در 11 صفحه، قابل ویرایش.




بخشی از متن تحقیق:
ادبیات معاصر به ویژه ادبیات دهه پسین را می توان با دو مشخصه بر جسته آن نشانی کرد و پی گرفت و در داربست سیطره ابتذال و آثار ماندگار، به داوری آن نشست. هرچند در میان این دو, گرایش آثاری در نوسان میان این دو گرایش از نظرها پنهان می ماند.

بی گمان سیطره ابتذال ادبی به امروز و دیروز مان محدود نمی شود، همپا و موازی با شاخهء پرباری ادبیات ما ریشه دارد؛ اما از عواملی که این ابتذال را استوار و مسلط می دارد به ویژه در شرایط موجود به گونه زیر می توان بر شمرد:

روان هایی بیمار، نبود نقد ادبی و نظارت ادبی، تقلید و تقلیل، تکرار مکرر تفاله هایی نشخوار شده، تبدیل ادبیات به عرصه ای برای فرافکنی انتقام جویی ها، عقده ها و حقارت ها, عدام مسوولیت بسیاری از مسوولان نشریه ها، تعدد و کثرت بی رویه نشرات فاقد هنجار وپیوسته عواملی دیگر. در میان آبشخورها، این ابتذال را نمی توان از نظرها دور داشت و تنها به نقد موجودیت بحران اندیشه و فرهنگ در شرایط امروز بسنده کرد؛ به ویژه آن جایی که پیش منظر فرهنگی ما با ورد استعمار و تجزیه قلمرو فرهنگی و تمدنی به کشورهایی فاقد هویت  و شناسنامه گره می خورد و در پی آن، با یک استحاله فرهنگی و بر زخی و با فاصله گرفتن از فرهنگ و ادبیات دیروزی و دست نیافتن به فرهنگ باختر زمین برابر می شویم و در مسیر تجربه هایی پراگنده و روز مرگی, کمتر به آفرینش آثار ماندگار دست می یابیم.

سیاست هایی فرهنگ و ادب ستیزانه دولت های سده های پسین همراه با زبان ستیزی و فرهنگ گریزی دولتمردان امروزی و موانع پاگیر فرهنگ قبیله ای و این اواخر تها جم فرهنگ استعماری به تنگناها و محدودیت های ما در راستای  تکامل و اعتلای زبان و ادب ما می افزاید..

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.